E-Commerce und flexible (Versand-) Verpackungen

Decision-makers along the flexpack supply chain and all those who would like to learn more about the content of flexible packaging. Especially those who operate online shipping, supply for it or want to know better.

Previous knowledge is useful

german

Free

0

Days

0

Hours

0

Minutes

Will e-commerce now make everything out of cardboard? Far from it, say the flexpack people. But the reality is far from perfect. Half-empty cartons, leaky packaging and little convenience currently characterize online packaging. But something is happening.We show tentative approaches for real online consumer packaging. No matter what material is used, but in any case securely and conveniently packaged - and all suitable for returns?

Agenda

13 :30


Innoform Coaching GbR

  • Organisatorisches

Karsten Schröder

linkedin
Bio

13 :35


Innoform Coaching GbR

  • Wie bist Du eigentlich zu KoRo gekommen?
  • Was begeistert Dich am Unternehmertum?
  • "Kurze Frage - lange Antwort Spiel"

Karsten Schröder

linkedin
Bio

13 :45


KoRo Handels GmbH

  • Warum Koro online Lebensmittel handelt
  • Herausforderungen an Verpackungen im Online-Handel
  • Besonderheit Flexpack - ohne Plastik geht nichts

Piran Asci

linkedin
Bio

14 :00


  • Fragen an Piran Asci aus dem Plenum

14 :10


Innoform Coaching GbR

  • Ihr lebt die Startup Kultur und geht ständig neue, unbekannte Wege - was macht das mit KoRo und dem Team?
  • Was unterscheidet aus Händlersicht vor allem den Stationären Handel im Vergleich zu Online?
  • Welche Rolle spielt Kunden-Feedback?
  • Welches Feedback bekommt Ihr auf Verpackungen?
  • Wie geht Ihr mit Green-Washing-Vorwürfen um?
  • Was wünscht Du Dir von der Verpackungsbranche?

Karsten Schröder

linkedin
Bio

14 :20


15 :00